Wednesday 26 September 2007

hari ini 26hb Sept

i. 32 tahun masehi yang lepas, seorang ibu kesakitan kerana hampir melahirkan seorang puteridi bandar nun jauh ke selatan tanahair. Kesakitan yang amat, akhirnya lahirlah seorang puteri yang comel. Menangislah dia kerana dilahirkan ke alam yang penuh dengan segala kebaikan dan keburukan..
Kini, sudah 32 tahun masehi kehidupan, Alhamdulilah masih diberi kesempatan oleh Allah untuk meneruskan perjuangan yang entah bila akan berkesudahan. Tak lupa juga kepada Masni, sahabat yang ditemukan di bumi Cardiff. Dilahirkan pada tanggal tarikh yang sama. Kak Sarenawati juga, 35 tahun masehi yang lepas telah ditakdirkan Allah lahir ke muka bumi ini. Di antara sahabat2 yang bersama2 menyambut tarikh kelahiran yang sama, mengenangkan perjuangan kehidupan yang penuh liku, pahit dan manis, samada yang dirasai bersama, dikongsi bersama mahupun yang banyaknya dilalui sendirian. Bersyukurlah kita kerana masih diberikan sisa2 hidup untuk mengumpulkan bekalan demi perjuangan yang kekal kelak. Semuga kita tabah dalam mengharunginya..




ii. Masih menanti, menantikan sebuah kepulangan. Pedih berpisah, tak siapa yang mengerti kecuali yang merasai. Berita dari AmalMalaysia.net
25-09-2007 10:06:15 PM
23 September 2007 (AMAL) – Bandar Padang Sumatera, Indonesia satu lagi destinasi Sukarelawan Yayasan Amal Malaysia (AMAL) turun padang untuk menabur bakti kepada mangsa-mangsa gempa bumi baru-baru ini. Pasukan Misi Kemanusiaan AMAL yang di ketuai oleh Presiden AMAL, Tuan Hj Husin Ismail dengan di sertai oleh Timbalan Presiden, Sdr Jamuliddin Elias, Naib Presiden 1 Dr. Abd Rani Osman yang juga Ketua Biro Kemanusiaan AMAL, Naib Presiden 2 Dr. Hamdan yang juga Ketua Biro Perubatan AMAL, Ketua Setiausaha Sdr Hamid Seman, Dr Rosli (AMAL Kelantan), Dr. Mahayuddin (AMAL Kedah), Sdr Johari A.Wahid (AMAL Pahang) dan beberapa lagi sukarelawan yang turut serta dalam misi kemanusiaan kali ini.
Misi kali ini bermula dari 23hb hingga 27hb September 2007. Setelah tiba di Airport Padang , pasukan ini akan bergerak ke Bandar Bangkulu iaitu lebih kurang 13 jam perjalanan dari Bandar Padang. Pasukan ini yang terdiri dari 4 orang doktor serta berbekalkan ubat-ubatan dan beberapa peralatan perubatan asas, mereka telah mengorbankan masa dan tenaga lebih-lebih lagi cabaran getir di bulan Ramadhan Al-Mubarak ini.
Semoga usaha-usaha murni ini mendapat keredhaan Allah swt. dan sokongan yang berterusan dari orang-ramai terutama rakyat Malaysia yang sentiasa ingin membantu orang-orang yang dalam kesusahan iaitu mangsa-mangsa gempa bumi di Sumatera , Indonesia . Marilah kita berdoa agar misi kali ini berjaya mencapai objektifnya.
Jika anda perihatin dan ingin bersama membantu, sila melalui :

Yayasan Amal Malaysia bank account :-

Maybank : 553010122090

or Bank Muamalat : 13-010-002499715

or SHBC (International) : 001-057884-021





Insya Allah, jika dipanjangkan umur dapatlah bertemu. Sungguh hati mana yang tidak resah. Namun demi sebuah perjuangan, ku redha dengan ketentuan yang telah ku pilih.




11 tahun yang lalu, cadangan seorang sahabat agar kami disatukan di atas nama Bait Muslim ku terima dengan hati lapang dan terbuka. Bukan atas dasar rupa, pangkat, jauh sekali harta.. hanya satu yang kuharapkan, biarlah rumahtangga yang terbina ini atas dasar keimanan dan menuju ke arah darul sakinah, dipenuhi rahmah dan mawaddah. Sesungguhnya aku bertekad meletakkan cinta Ilahi sebagai asas kepada cintaku kepada hamba Allah yang satu ini. Selagi hayat dikandung badan, tiada yang lain bertakhta di hati.. Aku mahu bergelar isteri pejuang. Aku juga mahu bergelar pejuang.. Maka, berjuanglah aku.. Berjuang memerlukan kesabaran, memerlukan kekuatan, memerlukan ujian.. semakin hebat berjuang, semakin kuat ujian, semakin hebat pula keperluan kesabaran.




Biarpun pahit kehidupan tidak dinafi, namun bersyukur kepada Allah di atas segala yang manis itu lebih banyak kebaikkannya. Hidup sebagai manusia, membuatkan kita menerima hakikat bahawa tiada yang sempurna di alam fana' ini. Yang Maha Sempurna itu milik Yang Maha Esa. Makanya, bersyukurlah dengan apa yang ada. Setiap yang buruk itu ada kebaikan, dan di sebalik penderitaan itu ada kebahagiaan. Belajar menghargai pemberian Allah, samada yang dirasakan itu baik mahupun buruk.

No comments: