Tuesday 4 September 2007

visitors again..


Alhamdulilah, mak dan abah selamat sampai di Johor. Semalam dapat berita, ngah dan suami mahu melawat anak2 saudara di KB. Tak tergambar kegembiraan masing2 bila diberitahu akan berita kedatangan mak ngah dan pak ngah. Mesti seronok setelah hampir sebulan lebih tidak berjumpa. Kali terakhir turun ke KL, pertengahan Julai dan sempat menziarahi saudara mara di Zoo Negara.


Ngah, satu2nya kakak yang begitu perihatin dan mengambil berat mengenai kehidupan kami. Terlalu banyak budi yang telah dicurahkan, dari kehidupan single sehinggalah kini telah berkeluarga dan beranak 5. Dia tidak jemu2 menghulurkan beberapa ringgit untuk belanja kami anak-beranak. Malu? Entahlah.. rezeki dari Allah. Apatah lagi dari kakak sendiri yang memang Allah kurniakan kelebihan dari segi wang ringgit.


Aku sentiasa mendoakan semuga Ngah diberi petunjuk dan hidayah Allah untuk menjadi insan yang lebih baik dari dirinya sekarang. Semuga Allah menggerakkan hatinya untuk menjadi seorang hamba Allah yang patuh kepada perintah2Nya dan menjauhi larangannya. Tak mahu amalan kebaikannya disia2kan. Ya Allah, kasihanilah kakak dan keluargaku. Semuga mereka tergolong dalam golongan orang-orang yang Engkau kasihi.. Amin!

No comments: