Monday 24 September 2007

Catatan Hari ini


Alhamdulilah, hari ini hari ke 12 berpuasa. Setakat ini kakak cukup puasa. Cuma abang Ngah yang sudah ponteng sehari. Setakat ini, ummi masih berupaya bangun sahur demi anak2 tersayang. Bimbang sekiranya tidak dikejutkan untuk sahur, akan ada alasan untuk tidak berpuasa hari tersebut. Biarpun letih, sesekali diulit perasaan malas untuk bangun.. namun digagahkan juga diri ini untuk bersahur bersama anak2.


Masuk hari ke2, kekasih hati berada nun diseberang laut. Demi cintanya kepada dakwah dan melakukan kebajikan kepada ummat manusia, lebih2 lagi yang memerlukan bantuan selepas ditimpa bencana gempa bumi. Seharusnya aku bangga mempunyai suami yang begitu perhatin kepada kesusahan orang lain. Sebagai isteri seorang pejuang, seharusnya aku menjadi penguat semangat suami untuk terus melakukan kebajikan. Sentiasa mendorong agar suami sentiasa terkehadapan dalam memperjuangkan agama.

Aku juga wajib memastikan diriku dan anak2 sentiasa sihat dan selamat. Aku juga wajib memastikan ibadah2ku juga terjaga demi menghindarkan diriku dan anak2 dari anasir2 luar yang bisa mengugat kerukunan rumahtangga kami. Selallu ditinggalkan, membuatkan isteri berasa kosong.. namun kekuatan harus dicari dari sumber yang sebenar.. Takutkan Allah, itu yang penting. Mengingatkan kasih sayang Allah itu lebih berharga dari segalanya, insya Allah ketenangan itu akan hadir dengan sendiri..
p/s yang mana satu.. idaman kalbu..

No comments: