Wednesday 7 November 2007

Pening..

Dalam Al Quran Allah ada sebut, tak semua benda yang kita nampak dan rasa baik untuk diri kita adalah baik untuk kita dan tak semua benda yang kita nampak atau rasa tak baik untuk diri kita adalah tidak baik untuk kita.
Kadang2 kita yakin niat kita baik dan benda yang kita nak buat pun baik, tapi kenapa Allah tak permudahkan jalan menuju kebaikan itu? Macam orang nak kawin la kan.. Benda baik tapi kadang-kadang tu banyaknya ujian sampaikan rasa macam pasangan kita itu bukan yang terbaik untuk kita.. sampai kita rasa tak nak teruskan perkahwinan. Itu baru nak kawin.. Orang yang dah kawin pulak, macam tu jugak. Kita pasang niat betul, nikah pun dah ikut saluran betul tapi ditengah jalan.. macam-macam ujian sampai kita rasa, betul ke apa yang kita buat. Betul ke pasangan kita itu yang terbaik untuk kita..
lepas tu teringat pulak ayat yang Allah kata, apakah kamu mengira kamu beriman sebelum datang ujian kepada kamu sebagaimana umat yang terdahulu diuji dengan berbagai2 ujian..
Betullah kan.. hidup ini penuh dengan ujian. Pulak tu kita di akhir zaman, fitnah yang berbagai dan terlalu banyak..
Ya Allah, berikan aku kekuatan menghadapi ujian2 mu.. Tetapkan aku di atas jalan Mu yang benar.. Aku sentiasa kalah dengan hawa nafsu dan keimanan yang tidak tetap, Kau bantulah aku ya Allah agar kekalahan itu dapat ku tebus dengan seribu kebaikan yang dapat memancing keredhaanMu..

No comments: