Wednesday 4 July 2007

Selamat datang Julai

Sekejap betul waktu berlalu. Masuk bulan Julai dah la ni. Dah setahun lebih rupanya kami di Malaysia. Cuaca semakin panas.. Tak tau la kalau saya seorang yang merasai kepanasan melampau ni.. yelah, perut pun dah semakin menampakkan busut. Semenjak 2 menjak ni pulak, asyik minum air batu. Makin panaslah rasanya.



Lama tak menulis.. tak tau apa yang hendak ditulis. Kepala makin berat memikir.. Ntah apa yang difikir. Hari ke sehari, masih belum ketemu rumah yang lebih sesuai dari yang dilihat di Taman Sri Iman. Jauh juga kalau nak dikira. Tapi masih belum nampak tanda2 akan wujud taska di situ. Jadi, kenapa tidak..?



Masalahnya sekarang, lampu hijau dari si kekasih belum diterima. Kalau nak buka business ni perlu ada komitmen. Kalau tak mampu nak beri komitmen, atau tidak mendapat sokongan yang maksima dari si kekasih, baik lupakan sahaja cita-cita mahu menjadi pejuang kanak-kanak.



Ibu mana yang tidak mahukan yang terbaik untuk anak-anak. Tidak pernah mengaku sudah menjadi ibu yang baik untuk anak-anak. Tetapi tiap detik dan tiap ketika, doa kepada Ilahi supaya menjadikan diri seorang ibu yang baik buat anak-anak tak pernah dilupa. Doa supaya anak2 jadi anak2 soleh, anak2 yang baik tingkah laku, yang menjadi saham dan bekal menuju ke syurga. Maka harus ada persekitaran yang baik demi melahirkan anak2 yang baik. Kalau anak sendiri sahaja yang baik, tapi persekitaran dan teman-teman tidak begitu, masakan anak2 bisa jadi baik. Bagi yang punya kesedaran, membaiki masyarakat wajib bermula dari saat bayi lagi. Buluh fitrahnya keras. Tapi masih boleh dilentur jika masih rebung..

No comments: